top of page
  • Zdjęcie autoraAnika Petryna

"Złodziejski węzeł" - pobudza wyobraźnię i zachęca do wnikliwej analizy i rozwiązywania zagadek...


Nie ma to jak zacząć serię od końca… Tak, ja to uczyniłam, przyznaję się, ale nie żałuję, bo to był świetny początek z Greenglass autorstwa Kate Milford, a konkretnie z czwartym tomem „Złodziejski węzeł”. Jeśli wszystkie części są tak świetnie napisane, to zaczynam się już rozglądać za pierwszą. Natomiast na razie skupię się na czwartej i moich wrażeniach. Wiecie, że rzadko czytam kryminały, ale tutaj postanowiłam zrobić wyjątek, bo przecież dla książek dla dzieci warto wyjść poza utarty szlak wyborów czytelniczych. I bardzo się cieszę, że z niego zboczyłam, bo bawiłam się znakomicie! Moje szare komórki pracowały na najwyższych obrotach w trakcie rozwiązywania zagadek wraz z bohaterami. Niech Was i Wasze dzieci nie przerazi ten "grubasek" , bo naprawdę ani się nie obejrzycie, a będziecie już na ostatniej stronie żegnając się z żalem z tą fantastyczną historią.


Kiedy w Wolnej Strefie, czyli mieście, w którym nie obowiązują ogólnie przyjęte normy, zostaje porwana dziewczynka, rodzice Marzany włączają się w śledztwo. Ta również postanawia spróbować rozwiązać zagadkę tajemniczego zaginięcia. Pomoże jej w tym najlepsza przyjaciółka i grupa kolegów i koleżanek ze szkoły. Zapewniam Was, że Wy i Wasze dzieci będziecie śledzić ich perypetie z zapartym tchem, bo będzie się działo. Akcja pędzi nieubłaganie, pojawia się coraz więcej pytań i wątpliwości, a końcówka jest niezwykle zaskakująca.


To naprawdę błyskotliwa i wartościowa pozycja, wręcz idealna dla dzieci i nastolatków. Na pewno pobudza wyobraźnię i zachęca do wnikliwej analizy i rozwiązywania różnego rodzaju zagadek. Młody czytelnik będzie się dobrze bawić, śmiać się i kibicować bohaterom. A Ci pokażą, że warto przełamywać swoje lęki, walczyć z własnymi słabościami, próbować radzić sobie z przeciwnościami losu i to zarówno w pojedynkę jak i w grupie, bo w niej zawsze tkwi siła. Dzieciaki odkryją wartość przyjaźni i pokażą rodzicom, że nie powinni ich lekceważyć, bo te rozumieją i potrafią więcej niż im się wydaje. Bawiłam się znakomicie i mam ochotę na więcej!


PS Widzicie tę przepiękną okładkę!

7 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page