top of page
  • Zdjęcie autoraAnika Petryna

"Zabójstwo Rogera Ackroyda" - zapałałam miłością do detektywa Herkulesa Poirota!


Ja nie rzucam słów na wiatr jak widać i konsekwentnie realizuje swój plan na ten rok, by przeczytać co najmniej 10 książek Agathy Christie. Kilka osób deklarowało, że się do mnie przyłącza, więc dajcie znać, jak Wam idzie? Cieszę się, że mamy wspólny cel, a wzajemna motywacja i inspiracja zawsze przecież daje kopa do działania. Wiecie, że ja do tej pory nieustannie broniłam się przed kryminałami, ale w starciu z królową tego gatunku nie mam szans i muszę powiedzieć, że zaczynam naprawdę lubić ten gatunek! Szczególnie, że trafiłam na kolejną perełkę, Bo „Zabójstwo Rogera Ackroyda” to prawdziwy majstersztyk. Oczywiście pamiętajcie o tym, że mam jeszcze małe pojęcie o kryminałach, ale myślę, że i specjaliści przyznają mi rację w przypadku tej pozycji.


Chciałabym ogłosić, że zapałałam wielką miłością do detektywa Herkulesa Poirota, który ujął mnie swoją charyzmą i urokiem osobistym. To jest taka postać, której po prostu nie da się nie polubić. Jego śledztwo w sprawie tajemniczego zabójstwa w pewnej niewielkiej miejscowości - King’s Abbot zamieniło się w prawdziwe wyzwanie i jednocześnie odsłoniło błyskotliwe oblicze detektywa. Zdradzę jeszcze, że pomoc miejscowego lekarz, który został jego asystentem okazała się nieoceniona, a ten również zaskarbił sobie moją sympatię.


Po raz kolejny urzekł mnie lekki i błyskotliwy styl Agathy Christie. Cała konstrukcja książki, pomysł na historię, umiejętność zbudowanie napięcia i genialny wręcz zmysł obserwatorki plus totalne zatrzęsienie celnych ripost to wszystko wyróżnia jej prozę Ta książka dosłownie sama się czyta i nie sposób się od niej oderwać. Totalnie zahipnotyzowana przewracałam w napięciu kolejne strony i przyznam, że plot twist na zakończenie zrobił na mnie duże wrażenie, choć gdzieś tam w środku przeczuwałam, że taki będzie finał.


Miłośnicy kryminałów Agathy Christie na pewno się nie zawiodą na tej pozycji! A ja dodam tylko, że jestem oczarowana oprawą kolekcji, jaką przygotowało Wydawnictwo Publicat S. A.


PS Jaki tytuł proponujecie na kolejny raz z Agathą Christie?

5 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page