top of page
  • Zdjęcie autoraAnika Petryna

"I nie było już nikogo" - prawdziwa perełka kryminalna!


Stary rok zakończyłam z przytupem, bo z Agathą Christie i jej genialnym kryminałem „I nie było już nikogo”. Wiecie, że ja nieustannie bronię się przed kryminałami, ale w starciu z królową tego gatunku nie miałam szans. Co to była za wspaniała uczta literacka! Czapki z głów! Z Agathą Christie zaczęłam swoja przygodę od jej „Autobiografii” i wtedy moje zachwyty nie miały końca. Teraz było dokładnie tak samo, dlatego zakiełkowało we mnie też postanowienie na ten rok, by przeczytać co najmniej 10 książek tej autorki. Może ktoś z Was przyłączy się do tego wyzwania? Dawajcie znać! Nie ma nic lepszego nić wspólny cel i wzajemna motywacja, a przede wszystkim grupowa mobilizacja. To zawsze daje kopa do działania!


„I nie było już nikogo” to wg mnie prawdziwa perełka kryminalna. Oczywiście pisze to osoba, która nie ma pojęcia o tym gatunku, ale myślę, że i specjaliści przyznają mi rację. Urzekł mnie lekki i błyskotliwy styl autorki. Cała konstrukcja książki, pomysł na historię, umiejętność zbudowanie napięcia i genialny wręcz zmysł obserwatorki to wszystko ją wyróżnia i stawia bardzo wysoko poprzeczkę. Ta książka dosłownie sama się czyta. Wierszyk o dziesięciu żołnierzykach, na którym właściwie została nabudowana cała opowieść wciąż jeszcze rozbrzmiewa w mojej głowie. Totalnie zahipnotyzowana przewracałam w napięciu kolejne strony Przyznam, że do samego końca miałam wątpliwości, kto jest winny kolejno popełnianych 10 morderstw.


Mam wrażenie, że Agatha Christie zagości w moim sercu na długo, a właściwie już na zawsze. Jest w jej postrzeganiu świata i sposobie opowiadania o nim coś tak urzekającego i błyskotliwego. Trudno mi to nazwać. W ogóle mam jakiś straszny problem z wysłowieniem się i opisaniem swoich wrażeń, więc nie za dobrze zaczynam ten rok. Mam nadzieję, że się rozkręcę i ten, jak to nazwać kryzys, minie. Mój plan na teraz jest taki, żeby trochę przystopować z czytaniem i pisaniem, bo zamieniło się to w jakiś morderczy maraton. Nie chce sięgać po same nowości, ale przede wszystkim nadrobić klasykę literatury. W moim prywatnym życiu tez się wiele zmienia, stawiam sobie na ten rok konkretne cele w różnych dziedzinach. Zobaczymy, co z tego wszystkiego wyjdzie.


Życzę Wam pełnego wyzwań roku! Niech się dzieje odrobina magii u każdego z Was!


PS Jestem zachwycona cudnym wydaniem tej pozycji. Ta jubileuszowa kolekcja książek Agathy Christie prezentuje się przepięknie! Mam zamiar skompletować całą! To będzie piękny kryminalny rok dla mnie!

14 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page